måndag 8 februari 2010

Planerar

Känner att det kryper i kroppen...ett projekt börjar gro...igen :)
Har tänkt på det länge och nu kanske det är dags.
Vill göra käpphästar till barnen. Sånna som kan vara utomhus. Helt i trä alltså.
Surfade runt lite igår för att leta inspiration. Hittade en bild på en käppdrake - det var alltså ett drakhuvud på käppen. Kul idé! Jag nappade då direkt och klurar nu på vilket annat djur man kan göra...
Elefant - har vi redan inne (förra julens projekt)
Giraff - b
lir nog för ostyrigt
Zebra - för hästlik
Tiger - kanske det...

Åååå va bra att "fundera högt" här på bloggen! Drake och tiger! Perfekt! Och för husfridens skull är det ju bra att det är två likande varelser - i det här fallet lika farliga!
Andra idé
er mottages gärna - all input är väl bra input, tänker jag :)

******************************************************
Förra årets julprojekt

Här är alltså bildbevis på förra (eller förr-förra är det väl, julen 2008) årets julprojekt.
Storas
ysters enda önskning inför julen var en elefant. Vad gör man?? Jo, man gör en! Såklart! Och det blev som synes en häst till lillebror.
Detta projekt höll på att bli min död...men resulta
tet är jag så nöjd med och barnen leker med dom nästan varje dag. Nu sist klippte storasyster luggen på hästen...

2 kommentarer:

  1. Guuud va du är duktig och kreativ!! Vill oxå kunna såna saker! Har precis lärt mig sy på symaskin. Ja iallafall raksömnad;-)!!
    Kram K

    SvaraRadera
  2. Tack! Men idag är kreativiteten som bortblåst...

    Å du, raksöm klarar man sej långt med :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails