tisdag 16 februari 2010

45 minuters andrum

En av "våra" sköterskor från dagvården kikar in en stund för att se hur det är med storasyster. Hon erbjuder sej att vara kvar en stund! Tjohoo! Luft, syre, blåst mot mitt ansikte!
Slänger mej i bilen och drar på ICA Maxi.
Innan avfärd skrivs önskelista:
- Dammsugare
- Ostchips
- Gul paprika
- Grillad kyckling
- Riktigt smör (här serveras bara Lätta. Hua!)

Självklart glömmer jag önskelistan på rummet, så jag glömmer ju köpa smör... Men jag hinner tröstshoppa lite kläder till det skalliga lilla barnet i alla fall.


Svart tunika med silvertryck, 2 par tights och en tröja.


Tiger-tunikan som perfekt matchande "gamla" tightsen!


Outar mej för första gången på bloggen, en trött tigermamma och det skalliga barnet


Tröstshoppar även semlor till mej själv, det är ju i alla fall Fettis-dagen idag! Lite besviken blev jag dock...dom hade inga jordgubbssemlor idag! Köpte en (*harkel*) sådan i söndags och den (*harkel igen*) var sååå god! Nu blev det vanilj-semla istället. Är så kräsen på mandelmassa-kladdet att jag inte tar några chanser. Bara hatar dom semlorna där dom gjort en grund grop och lagt i en avskuren hård mandelmassa-bit. Usch!
Jo, jag köpte väl lite mat också... :)

3 kommentarer:

  1. Så härligt att se er! Imponerad av din snabba impulshandling, det blev fina kläder *avis*.

    Glädjer mig att se era leenden =)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. =) Jo det gick fort i vändningarna. Å hon blev sååå nöjd!
    Å skulle inte din lilla L bli sååå snygg i grön-hjärtiga tights!?

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag tänkte! Gröna hjärtans tights *mys*

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails