söndag 7 februari 2010

Bjuder till...

Har noll matlust...näsan har övergått till "Rudolf-stadiet" och bihålorna väger typ ett ton.
Jo, jag är förkyld alltså... Har snart snytit upp en hel kartong snorpapper. Det enda som grämer mej är att det inte är äkta Kleenex, utan billigare variant... Kleenex är något mjukare...vilket näsan hade gillat.

Försökte tänka att om ögonen blir sugna, kanske magen fattar galoppen. Bjuder till lite med matlagningen...och det var faktiskt gott! Ugnsbakad lax med sweet-chili och haricots vertes. Till det en perfekt mogen avocado och gräddfil.

Har förövrigt blivit drabbad av det förbannade munsåret igen. På både över- och underläpp! Där fick jag för att jag slutade ta medicinen (Aciclovir). Trodde jag lyckats döda viruset efter så lång tids ätning av dessa tabletter...men tji fick jag... Har väl sista tidens stress och oro, samt förkylningen att tacka... Tur barnen inte är här, för nu är det pussförbud!

Har haft min yngsta syster med sin yngsta telning här på långbesök. Telningen tyckte dock det var lite sisådär att bli tvångsnedlagd för vila i lillebrors säng... Skrek så väggarna darrade och snoret rann floder. Tur det är mosters tvättdag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails