fredag 26 februari 2010

Gjorde slag i saken

Nu sover lillebror i "nya sängen" - alltså på nya madrassen i kojan under storasysters säng. Han tog förändringen ganska bra faktiskt. Liiite orolig blev han nog, när han såg att spjälsängen var borta. Men det var inga stora protester. Inför morgondagen sa jag att han skulle ropa när han vaknade. Tror det tog 10 minuter, sen hörde jag "Mamma...mamma...får jag komma nu?" Är han lika väluppfostrad i morgon bitti får jag vara glad :)

Storasyster vill däremot INTE sova. Snurrar runt, runt. Har hundra onödiga frågor. Allt för att slippa slappna av och blunda... Just nu har jag inlett "Operation Ignorera". Nån måtta på tjatet får det allt vara.

Innan jag hämtade barnen idag, var jag om hos brorsan och hämtade den blå stolen. Den jag köpte från Barncancerfonden. Han lyckades alltså komma ihåg den! Den var sååå fin. Och den är ju ett "bevis" på att man gjort en insats, gett ett bidrag.
Storasyster är nöjd. En stol för alla dom som har dumma knölar.
Bild kommer.

"Operation Ignorera" fungerar kan jag nu tillägga. Snarkningarna har börjat :)
Dags att börja zappa - säkert i förtvivlan...fredagskvällar brukar ha uselt TV-utbud...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails