söndag 21 februari 2010

Omtänksamhet

Omtänksamhet kan ha många former. Den här formen är en av de former jag gillar:
Bästa vännen kommer på besök. Har med sej flädersorbé till kaffet. Smaskens! OCH en påsen med två sorters vitaminer, make-up kräm, Nescafé Redcup, en kartong Kleenex och en Allers.
Hon vet precis, hon. Plåster för både in-och utsidan.
Är så tacksam att ha en vän som hon. Som vågar kliva på och ta plats i mitt kaos. Som inte är rädd att fråga och som vågar sätta ord på de känslor och funderingar jag har. Hon förstår att jag är livrädd och hon vågar säga ordet dö och få det att kännas bra att prata om det.

Jag lär mej av henne. Tänker att så vill jag vara. Och jag ska försöka. Jag ska våga ta plats i någon annans sorg genom att visa att jag bryr mej med handling och inte bara med skrivna ord.

Har varit nyttig idag. Inte matmässigt, men hushållsmässigt.
- Tvättat 3 maskiner
- Plockat ihop
- Sorterat ner alla pysselsaker i en stor låda jag kan förvara under sängen. En sån där plastlåda med lock och hjul som jag fått av ena syrran för jättelänge sen. Nu kom den äntligen till pass!
- Diskat ett jättelass
- Chockat spisfläkten med att göra rent filtret
- Ringt traktorn och fått gården avskottad. Till och med traktorn tyckte snön var tung och svårskottad!

Det jag inte gjort är dammsugit, men man ska ju fokusera på det positiva...eller nåt sånt... :)

Nu ska jag slå på en film, kanske ta ett vinglas och bara slappa, för det var ju det jag egentligen skulle göra idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails