tisdag 23 februari 2010

Blöder

Klarade med nöd och näppe av tandläkarbesöket utan tårar. Men dom kommer. Tårarna. Om cirka 2 månader. Den 4e maj. För då ska jag dit och laga ett hål.

Hälsade på kusinen som flyttat till en annan "utby", söderut.

Sen hem i full fart för att slå av elpatronen. Elpriset är uppe i 5kr!!! Varför faaaaan band jag inte i somras när det låg på 36öre???? Ska man vara dum får plånboken lida pin...

Fyllt upp vedförrådet på verandan så allt är klart inför att barnen snart kommer. Och så jag kan elda istället för att ge pengarna till jävla f***ing Dalakraft.

Sen drabbades jag av "nu-ska-jag-bjuda-till"-andan. Verandataket är fullt av snö. Knädjup, tung snö.
Fram med stege, som inte riktigt nådde upp. Fick snilleblixt och tänkte försöka bryta loss sotarstegen på baksidan. Ryckte till så snön yrde. Fick en isklump rakt på läppen så blodet sprutade (nästan i alla fall). Har nu skrapsår på hakan och ett jack i läppen som troligtvis utvecklar sej till en fläskläpp som det känns.
Urförbannad blev jag!!! Tog en av de kortare stegarna och hävde mej upp på taket. Skottade så svetten sprutade. Men till slut satte självbevarelsedriften stopp. Taket är ett gammalt plasttak. Såg att det var hål på några ställen och ville inte ramla igenom. Stod på knä och skottade för att inte göra större hål. Hälften av snön är borta nu i alla fall. Resten får pappa ta om han tycker det behövs, annars får den ligga kvar. Jag går INTE upp igen.

Imorron åker vi med storasyster den långa vägen mot slutkollen. Har bestämt att vi åker mitt på dagen. Kul att besöka sjukhuset när man ser ut som man fått stryk... :) Hoppas det lägger sej lite tills imorron.

2 kommentarer:

  1. Håller tummarna imorgon!
    Eva M

    SvaraRadera
  2. Tack Eva! Men håll dom ännu hårdare på torsdag, det är då undersökningarna är.
    Vi åker redan imorron för resan dit tar minst 4 timmar, över 30 mil. Men hållna tummar är säkert bra även inför bilresan i det här väglaget :)
    kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails