fredag 26 februari 2010

Bytardag

Har skottat snö så ansiktet glöder och svetten rinner. Lyckades vara ute när vägtraktorn kom. Tyckte nog synd om mej, för idag tog han omtag vid utfarten och tog med sej det mesta av snön som han plogat dit. Tack! Det har aldrig hänt förut!

Sneglar på madrassen jag köpte på IKEA. Undrar om jag ska göra allvar av hotelserna och kasta ut spjälsängen... Eller ska lillebror få vara med och bädda "nya sängen"? Kanske det gör förändringen enklare? Känner jag honom rätt spelar det nog ingen roll... Skrik och tandagnissel hur jag än gör :)

Kylskåpet gapar tomt. Det blir att storhandla. Planera, planera. Allt kretsar kring vad storasyster ev vill äta. Tur lillebror inte är så kräsen. Bara man lyckas bryta igenom hans "vill-inte-rustning" går det mesta ner.

Har fortfarande ont i läppen. Ett sår som till utseende liknar ett munsår... Retar mej. Men det är inget munsår, inte i den bemärkelsen i alla fall. Det är bara en påminnelse om min envishet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails