fredag 5 februari 2010

Mer provtagning

Provtagningen gick bra, men resultatet var lite sämre.
Först fick vi CRP-resultatet, 65. Det har alltså gått upp från igår när dom tog det inför behandlingen (då var det 44). Alltså är det nåt skit hon har dragit på sej.
Nu på kvällen ringde jag barnavdelningen och undrade om resterande provsvar, eftersom ingen ringt upp än.
Neutrofila hade gått ner till 0,8 (från 1,6 i tisdags). Det var ju i och för sej ingen nyhet. Hon blir alltid "dålig" i värdena efter trippel-dosen. MEN läkaren sa att nedgången i värdena och höjningen av CRPn gjorde att dom ville ha nya prover. De andra värdena dom kollar hade också gått ner.
Först tyckte han att måndag kunde vara en bra dag att skicka in på. Men sen ringde han upp igen, efter att ha pratat med en till läkare, och ville ha prover tagna imorron. Vi behöver dock inte åka hela vägen, utan det räcker med närmsta lasarett. Sånt tackar man för. Knappt 40min bilresa istället för 2timmar.
Nu hoppas jag på uppehåll i vädret bara...*håller tummarna*

Storasyster skulle egentligen ha blivit hämtad av exet idag. Vi kom dock överens om att hon skulle vara kvar här en natt till eftersom han jobbade så länge idag. Och nu, när det blev så att hon måste iväg, så var det ju den bästa lösningen - jag har kortare resväg än han.
Hon har varit slak idag, trött. Lämnade henne en stund hos pappa, så jag kunde åka och handla när jag ändå var i "byn". Där hade hon legat på soffan hela tiden jag var borta. Lekt kurragömma en liten stund bara. Sen somnade hon tvärt i bilen när vi åkte hem.

Att hon haft feber så mycket nu på slutet tär på mej. Det tar mej tillbaka till innan allt det här, innan hon fick diagnosen. Under hela våren hade hon då oförklarliga febertoppar titt som tätt...hög feber som gick över snabbt. Precis som nu... Allt som snurrar nu är "tänk om..."
Känner mej alldeles sjuk. Spänd i hela kroppen. Ryggen är helt pajj. Hela jag värker. Mest kanske i hjärtat...

4 kommentarer:

  1. STOR KRAM!!!!!!!!

    Önskar jag kunde hjälpa dig...

    STOR KRAM igen, beundrar dig som mamma!

    Marie

    SvaraRadera
  2. Skickar massor av styrkekramar till dej!!!

    SvaraRadera
  3. jag är ny läsare här hos dig. Kan inte skriva något stöttande för jag hittar inte orden. kan inte heller skriva att jag förstår dig för det gör jag inte, det skulle vara en lögn eftersom jag inte lever i din hemska verklighet. Vad jag kan skriva är bara att jag hoppas av hela mitt hjärta att allt ska gå bra och kallt konstaterar jag att orättvisan är total. Rent ut sakt för jävlig.

    SvaraRadera
  4. Tack till er alla för era tankar

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails