lördag 12 mars 2011

Solsken

Det har varit en dag som förvånat mej. Förvånat mej med allt tålamod jag tydligen har.
Lillebror vaknade på fel sida och har varit ett under av gnäll och skrik. Men jag har varit lugn som en filbunke. Textbook-mom. Gjort allt rätt. Ignorerat oönskat beteende. Uppmärksammat och berömt det positiva. Nu byggdes ju inte Rom på en dag...men jag måste ändå skriva detta för att berömma mej själv :)

Vi tog en tripp till affären för att köpa lördagsgodis och besöka återvinningsstationen. Min lilla hjälpare fixade så bra så! :)

Sen fick vi hem en glad storasyster som åkt skidtävling och fått pris. En present hade hon köp också. Till mej! En vacker näckros. Och en glittrigt kort där hon skrivit: "Till mamma. Jag älskar dej." Min gofis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails