måndag 21 mars 2011

Påmind

Blir påmind. En vän lägger upp ett gammalt kort på FB. Taget några dagar innan den där hemska dagen när vi fick veta att storasyster var sjuk.
Hon skriver vid kortet: "Snart två år har gått sedan kortet togs...några dagar senare uppdagades det otänkbara...idag såg jag dessa tjejer på samma ställe...glädjetårarna rinner - och tackar för livet, må lyckan fortsätta!"

Blir påmind. Minns mina tankar under dagarna innan jag tog tag i att kontakta sjukvården. Hur jag trodde det var en förstoppning i tarmen. Det fanns ju inget som tydde på att hon var sjuk. Inte så sjuk... För vem f*n tror att en knöl på magen uppenbarligen måste vara cancer!?
Det är nyttigt att bli påmind. Om att det finns dom som ser och minns fortfarande. Långt efter att jag trott att allt fallit i glömska...
Jag vet att ni minns. Men ibland glömmer jag av det...

3 kommentarer:

  1. Ja min vän.
    Vi kommer alltid minnas.
    Och vi kramar våra barn lite extra.
    Och vi gladdes med er när knölen var borta.
    Och vi pustar ut, precis som ni, efter varje undersökning.
    Och vi håller våra tummar inför framtiden.
    Och vi uppskattar av hela våra hjärtan att den lilla trollungen fortfarande finns bland oss.


    Stor kram
    /// F

    SvaraRadera
  2. Jag håller på er!!!

    kram Maria

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails