torsdag 17 mars 2011

Klar

Då var sista dagen som dagispersonal gjord. Imorgon börjar nya äventyr.

Ett äventyr som nya arbetsgivaren tydligen tyckte skulle börja redan idag med möbellyftning från lastbil. Men se, den gubben gick inte! Stackars lastbilschauffören fick göra det själv. Jag jobbade ju! Det enda jag lovat var att låsa upp om dom kom efter jag slutat. Ska nog fråga imorron hur dom menat egentligen... Nog för att jag är glad för nya jobbet, men att jobba utan betalt är inte precis min melodi. Särskilt som jag redan jobbade på annat ställe.

Dagen började med ett morr. Fläkten i bilfan går på fullt ös hur jag än vrider. Den fläkt som jag fick lagad för lite mer än ett år sedan för dyra pengar. Var in på verkstaden imorse och frågade om det var garanti på grejjerna!? Svar: "Vet ej. Vet ej vad det kostar. Vet ej vad som är fel." Blev alltså inte mycket klokare. Och fläkten blåser... Ska lämna in bilen på måndag för koll. Har i alla fall ingen som helst lust att betala närmare 3000kr igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails