måndag 28 mars 2011

När oro och funderingar tar överhand...

...och man kontaktar sjukvården... då vill man ju att ens oro direkt ska tas på allvar. Att man inte ska behöva argumentera. Man vill att dom ska säga "Kom hit direkt!"
Riktigt så enkelt är det inte... Akuttiderna är få. "Är besvären akuta?" Ja, jag är väl inte rätt person att bedöma det tycker jag...?
Så det blev en BVC-läkartid direkt på torsdag morgon. Och jag får ringa igen om det skulle bli värre. Tack...
Har alltså ringt angående lillebrors ögon.

Att googla symptom kan vara både bra och inte bra.
Bra, för att man kanske eventuellt förhoppningsvis hittar svar som lugnar.
Inte bra, när man hittar diagnoser som förvirrar och oroar ännu mer. Som glaskroppsavlossning. Och näthinneavlossning. Båda är sjukdomar som drabbar människor från medelåldern och uppåt. Inget om samma symptom hos barn. Vad betyder det?

Lillebror pratar mer och mer om att det är svårt att få bort "skräpet" i ögonen.
Under Bolibompa nu ikväll sa han att han ville ha glasögon så han skulle se bättre.
På kvällskvisten fick han även röda utslag i ansiktet...
Får se hur allt verkar imorron. Jag blir matt. Orolig. Helt ärligt blir jag jätteorolig...

2 kommentarer:

  1. Håller helt med dig om läkartider.Varför tror dom att man ringer ... för att det är kul???? Åhhh jag blir så trött.
    Hoppas verkligen att du får dom svar du söker för lillebror.

    SvaraRadera
  2. Oooo!!
    Förstår din oro!!!!

    Håller tummarna mina för er!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails