lördag 5 mars 2011

Mello-bedömning nr 5

Recension av kvällens Andra chansen-bidrag

Duell 1
Jenny Silver - låter som ABBA. Gruppen. Inte sillburken. Men hon blänkte precis som en sill...
Love Generation - kanske är låten bra, men jag kan inte se annat än en grupp som är sammansatt av nån som tyckte det skulle var hippt och coolt med en medlem "i varje färg"... Dessutom undrar jag varför jag inte har en sån där synvilledräkt!? Då kanske jag såg smalare ut!?
Resultat av duellen: Jaha ja...

Duell 2
Loreen - riktigt bra låt! I alla fall i refrängen. Helt i nutidsanda.
Sara Varga - Lisa Ekdahl...bläää...och en sån där klänning hade Lisa aldrig satt på sej...passar inte min stylist-blick... ;-)
Resultat av duellen: NEEEEEEJ!!!

Duell 3
The Moniker - herregud...kanske bättre om man slapp titta på eländet...å jag som precis satt på mej glasögonen...tur det sker så sällan att jag knappt ser nåt ändå...
Linda Pritchard - var det inte hon som skulle nakenchocka TV-publiken? Jag väntar fortfarande...och väntan tar liksom udden av låten...
Resultat av duellen: Oh my god... :-/

Mellansnack 
Vet du förresten hur svårt det är att skriva utan att använda höger pekfinger!!!??? Det pekfinger som gör ont och pryds av ett Baloo-plåster... Får skriva om varannat ord för att jag missar tangenterna. Långfingret, som jag måste använda istället, fattar inte att det ska trycka på andra tangenter än det är vant vid...

Duell 4
Shirley's Angels - upphottad schlager...med en massa hårsvajjande headbangande. Å Shirley kan sjunga, men inte dansa.
Pernilla Andersson - helt okej, men inte i detta sammanhang...
Resultat av duellen: Jaha, det var tydligen rätt sammanhang...

Slutresultatsbedömning
JÖSSES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Varför blir jag ens förvånad...

Eftersnack
Ja, kanske är jag elak. Kanske är jag ironisk. Kanske får alla tycka vad dom vill.

1 kommentar:

  1. Hahaha... ja, ABSOLUT får alla tycka vad dom vill! Tänk så tråkigt det vore annars! Jag tycker att det är väldigt coolt att Varga gick vidare mot "storfavoriterna" (ja, inte mina favoriter då...)
    Du har nåt att "hämta" i min blogg Kram Kram

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails