tisdag 9 mars 2010

Parodi...

Det sägs ju att har man en gång lärt sej cykla, så kan man det hela livet. Denna princip gäller inte gör längdskidåkning!
Har alltså hämtat mina nya skidor. Nyvallade. Klara för åktur.
Kände mej direkt som ett riktigt pucko...hur i helvete var det nu man öppnade bindningen?? Till slut var jag tvungen att spela ut kortet "Ring en vän"...
Förhållandena i spåret var nog inte ultimata. Gamla, grunda spår. Isigt.
Isigt - därav bakhalt. Tog mej knappt upp för de allra minsta uppförslutorna.
Grunda spår - därav svårigheter att hålla mej iiii spåret.

Hade alltså svårigheter att ta mej uppför. Likaså var det svårigheter att komma nerför...Jo då, ner kommer man alltid...det är bara en fråga om hur. Hur här = på röven! Undrar hur spårläggarna tänker när dom gör backar som slutar med kurva?? Yyyyyyyllll!!!!!
Och inte fick jag åka obemärkt heller... Hux flux skådade jag i skogkanten en reflexväst...hundpromenad i det närliggande skoterspåret. Enda trösten var väl att just där var det inga backar. Slapp alltså visa upp hur man åker rövränna.

Det blev ingen lång tur...tror jag åkte i ca20minuter. Men det var en pärs kan jag lova!

Tidigare idag har jag provlegat sängar. Vilken säng? Vilken bäddmadrass? Vilken prisklass?
Måste dit igen och fortsätta provligga. Nya sängar hade kommit in som höll på att packas upp. Fick också en trevlig pratstund med ägarna om ditt och datt.
Avslutade eftermiddagen i brorsans hus med syster, mamma och en hel skräll med ungar. Mat fick jag också. Trevligt!

2 kommentarer:

  1. Vi har varit där och prov legat sängar....tog det en lördag när det inte var en enda till människa där......och till slut så blev det bestämt. Vi köpte först nya madrasser att lägga på själva madrassen, är du med på hur jag menar?....ooo jösses vilken skiljnad det blev. Kom på så vis undan lite billigare.

    SvaraRadera
  2. Jag ska ha en helt ny. Resårbottnen i min är helt slut...har funderat på om en ny bäddmadrass hade räckt, men nej. Nu är det som sagt bara en fråga om ekonomin...

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails