onsdag 24 mars 2010

Fjäskar lite... ;-)

Lyckades blinka mej till att få hjälp med rostlagning. Tror jag i alla fall. På söndag ska bilen kollas så han får se hur mycket det är att göra. Jag har turen att detta är min kusins sambo. Min kusin som är om möjligt ännu mer tiger än jag! Tiger from hell! Och det är hon som bestämmer! Fnissar för mej själv när jag tänker på henne. Världens goaste, mjukaste, omtänksammaste och rivigaste, bestämdaste, vassaste kusin. Och väldigt HOT inte att förglömma! För sin ålder... ;-)
Jaaa...jag fjäskar lite...men det kanske även skulle läggas in lite fjäsk mot själva rostlagaren...hmmm...vad kan gå hem där? Choklad och matlådor, kan jag tro :-)

Kollade skatteåterbäringen på nätet igår. Blev rålös och undrande när jag såg att jag betalat fastighetsskatt även under året som gått!? Vad är nu fel?? Jag flyttade ju -08!?
Kollade idag igen. Samma siffror. Så jag ringde för att fråga skattekontoret.
Säger bara en sak...pucko!!! Jag alltså. Såklart har jag kollat på fel ställe. Fått fram förra årets skattebesked. Hon som jag pratade med tänkte säkert : "jaha...ännu ett telefon-fån"
Men det bjuder jag på! Får i alla fall tillbaka på skatten!
Och en liten peng kommer också från försäkringsbolaget! Det är väldigt nice att anlita ett bolag som betalar tillbaka pengar! (Länsförsäkringar)
Skönt att veta att det ramlar in lite kulor när det är så många som ska rulla ut...

Storhandlade. För att slippa när jag hämtar barnen på fredag. Jag handlade hungrig. Behöver jag säga nåt mer... Klockan var nästan 4 och jag vet ju att det tar en liten stund att köra hem. Så vad gör jag?? Jag stängde ner hjärnan och köpte två winerbröd!!! Som jag mosade i mej i bilen. Sockerchockad och alldeles smulig kom jag i alla fall hem till slut.
Imorron är planen att jag ska koka dillkött. Det tar ju sin lilla tid att möra älgkött. Inget man gör med barnen hemma. Önskar också att jag kan få till några till maträtter för att fylla frysen lite. Hade varit sååå skönt. Men vi får väl se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails