onsdag 10 mars 2010

Nybadad

Hämtade lillebror hos exet och drog på badet. Det är minisim på onsdagar minsann.
Idag var simfröken sjuk, men vi badade ändå. Har inte varit där på evigheter, så vi passar på att leka lite och lätta upp stämningen. Han är inte helt överförtjust i det där att bada/simma. Livrädd till och från. Sitter fast som en igel runt halsen på mej.
Idag var han duktig i "stora badkaret", som han kallar det :) Simmade först nästan helt själv en liten bit med simpuffar. Sen tog vi fram en sån där lång skumgummi-orm (tub, korv eller vad du vill kalla det). Då simmade han helt själv, hängande på den, ända tills han märkte att jag inte höll i. Då var det nära att han drunkna...trodde han själv i alla fall.

Nu är exet och barnen på väg till stugan för att spendera ett par dagar. Saknar att vara där...

Innan jag styrde hemåt åkte jag och rekade lite skidspår. Är ute efter flack åkning. Måste ju lära mej tekniken. Där det sägs vara sådan, började dock spåret med en backe...? Har aldrig åkt där och undrar hur det ser ut där uppe ovanför backen. Törs jag? Får se hur det känns imorron... Just nu är jag stel och lite öm från gårdagens tur. Behövdes tydligen inte så mycket för att bryta ner denna kropp...Jag som trodde jag var såååå vältrimmad! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails