måndag 2 augusti 2010

Snabb dag

Första dagen på lillebrors inskolning avklarad. Nemas problemas. Dessutom lugnt. Bara han och storasyster där. Inga andra barn. Flera hade varit anmälda, men hade fått förhinder. Får se hur det ser ut imorron. Då skulle jag få lämna dom. Tror det kommer gå bra. Men liiite kniper det allt i mamma-hjärtat. Han är ju trots allt min lilla pipis som gärna hänger mej i benen och är rädd och ängslig.
Blev bjuden på mat till lunch av goaste Mobykulla som var barnvakt åt sina kusinbarn. Så det var totalt 5 barn som lekte några timmar. Sen var ju dagen nästan slut.
Hem och stekte pannkaka. Kom plötsligt på hur morfar (och gammelmormor) brukade göra! Grädde i smeten! En hel deciliter! (Alltså en sjättedel, kan jag mer exakt precisera för dej som läser. Jag vet detta eftersom jag fortfarande inte kan göra smet utan att kolla på receptet...) Å visst blev det smaskigare! Och bättre för smala barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails