fredag 20 augusti 2010

Bakar

Barnen vill baka. Vita pepparkakor. Det har dom tjatat om länge, så nu ger jag väl efter.
Surfar runt och letar recept. Inhandlar det sista. Sen drar vi igång.
Degen är konstigt hård och svår att kavla. Jag svär och blir otrevlig. Ber om ursäkt flera gånger och försöker förklara att jag blir stressad av att degen är så konstig. Värmer den i mikron och då funkar det bättre. Det är första gången jag gör dessa kakor, så jag har ju inget "mått" på hur det ska vara.
In i ugnen med plåt efter plåt. Det luktar inte så gott som det ska. När ugnsluckan öppnas luktar det ättika!?
Kakorna är seg, konstiga i konsistensen och smakar inte särskilt mycket.
Läser receptet igen. Vad är det för fel???
Jo...där ser jag det...jag hade glömt ha i socker!!!! En miljarders tunga suckar!!!
Storasyster tycker kakorna smakar konstigt. Lillebror äter och tycker det är gott. Vad annars...

Kanske ska jag kasta ut dom på gräsmattan och se om ättika-lukten skrämmer bort kattfan (eller vad det nu är) som skiter överallt...

2 kommentarer:

  1. Ha ha du är sååå underbar!!! Hoppas katten sticker!!!!

    SvaraRadera
  2. =D =D =D
    Hjälper det på kattfan så måste jag få receptet eller kanske du har kakor kvar!?!!!
    Härligt du skriver!!! =D Blev genast på bättre humör! =D

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails