tisdag 24 augusti 2010

Nygammalt

Före och efter!
Äntligen ett sängbord som passar sängens höjd :)

Men det var ett rent helvete att få av den gamla färgen! Höll på i 3½ timme med varmluftspistolen!


Äntligen en Bumling i mitt kök! Grön och skön! Ni ser väl hur den blänker!
Och gardinerna passar mycket bättre färgmässigt i verkligheten. Faktiskt! 
Jag upprepar: Grönt är skönt!
Nu fortsätter letandet efter en passande fönsterlampa!

Undrar om jag njuter mest av att det är en Bumling eller av att det är/var morfars lampa...?
Minns hur jag bröt ihop när vi flyttade en gång och exet (av misstag, han visste/förstod ju inte) hade kastat bort två gamla plastmattor som var morfars. Mamma tyckte jag skulle skärpa mej. Att minnen inte sitter i saker utan i själva minnet av personen. Men det är ändå nåt visst att veta. Att minnas...t.ex. hur han satt vid köksbordet och rakade sej med lampan, just den här lampan, lysande ovanför huvudet. Älskade gubbe...

2 kommentarer:

  1. Ooooo! Så snygg lampa!!! I LIKE!!!
    Blir riktigt sugen på en kökslampa, har ingen just nu, men tror det står en i källarn...=)
    Bra med lite ljus till hösten...

    SvaraRadera
  2. Åå så vackert!
    .. och morfar var bäst! En älskad gubbe =)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails