lördag 7 augusti 2010

Fixar lite

Drar igång med ännu ett litet projekt. Nytt sängbord. Har hållit på i 3 timmar och nu är all gammal färg äntligen borta. Använde min gamla trotjänare, varmluftspistolen och färgskrapa.
Fick många flash backs när jag kom för nära varmluften och munstycket. Där har jag bränt mej många gånger...då på den tiden när jag var industriarbetare och gjorde kablage till lastbilsindustrin. För sisådär 12-15 år sen. Fabriken föyttade till typ Lettland -98. Och tänk va, att man kan sakna ett jobb så mycket, ett jobb man hatade som pesten då det begav sej. Bara göra sina timmar och sen gå hem. Det hade varit lycka idag det.

Lekt rörmokare. Bytt packningar i handfatet. Undrar bara vart den förbannade polygripen tänker behaga dyka upp!? Puts väck borta!? Men det gick bra med en halvrostig bacco jag hittade i brorsans bil. Fick bara svära och rya lite mer än jag hade tänkt från början... Lade dock lite band på mej, för ytterdörren var öppen och närmsta grannarna är ute på gården... :)

Nu ska jag putsa upp mej lite och åka iväg för att hämta hem bilfan!

3 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails