torsdag 19 augusti 2010

Nöden har ingen lag!?

Hade tur att få besök av ett kusinbarn, vilket frigav lite tid. Tid att ta itu med byxorna. Dom sönderklippta. Och nu var det också tur att jag inte åkt till Röda Korset med klädpåsarna! För där hittade jag laga-material! Röd velour.
En sån här dag hade jag önskat att jag hette Marie och var händig med symaskinen...men nöden har ingen lag! Och det är väl bättre med lite knöligt än med hål!? Och som det kommenterades på Facebook - nu har lillebror ett par byxor som ingen annan har. Ett design-plagg alltså! =)


Sen stekte jag pannkaka för Kung och Fosterland. Lillebror åt tre stycken! Och apropå nöden jag nyss nämnt, så blev han direkt nödig...tre pannkakor i input-änden, gav direkt resultat i output-ändan =)

1 kommentar:

  1. =) Ser supertjusigt ut!
    Risken finns att lillebror vill ha fler byxor som ingen annan har och tar till saxen igen!
    Kan lova att mina egensydda kläder också är lite knöliga ibland men de får man liksom på köpet!=)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails