fredag 27 augusti 2010

Prassel prassel

Det prasslar i väggen. På två ställen just nu. Råttjävlarna har invaderat igen! Redan?? Det är ju inte vinter än!
Eller...det är ju inga råttor. Det är ju möss. Tyvärr lika äckligt ändå. Men så länge dom håller sej i väggarna får det väl gå. Jag kommer ju inte åt dom där hur jag än gör.
I vintras hade jag en sån där dröm som känns helt verklig. Jag åt chips. Mycket och fort. Påsen prasslade. Till slut vaknade jag. Då var rått-fan i väggen bakom huvudkudden!
"Mamma, lyssna! Hör du rått-fan!?" Så säger storasyster. Kanske bör man börja vårda språket lite bättre...

Tänk om dom kunde vara lika söta i verkligheten....

1 kommentar:

  1. Håller med, de e viiiidriga de små kräken... o de finns ju för fasen överallt i år! Bläää!

    // Jennie

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails