lördag 14 augusti 2010

Hatar flygfän!

Varje kväll innan läggdags, ibland tidigare än så, går jag en runda med ögon och öron på helspänn. Gör jag det inte då, måste jag kliva ur sängen efter en stund när jag hör: "wrr, wrr, wrr". Jag hatar det ljudet! Det betyder att det är en harkrank inne nånstans. En harkrank som försöker flyga genom taket och självklart studsar tillbaka gång på gång på gång.
Sen är det nattfjärilar. Så fort man öppnar dörren slinker dom in. Med siktet inställd på nån lampa. Under färden mot lampan flyger dom helt okontrollerbart hit och dit, med fladdrande vingar och hårig kropp. Hua!
Men i det här huset slutar alla slags flygfä-flygfärder på detta sätt...



...mosade!!! Och imorron får barnen frakta liken till toaletten för nedspolning. För inte ens med papper emellan tycker jag om att ta i dom!

2 kommentarer:

  1. Åh fy! Jag håller med dig! Dom e vidriga!!! Dammsugaren är bra ;-) då slipper man ta i dom hehe

    SvaraRadera
  2. Dammsugare?? Den mackapären vet jag inte ens vart är längre...kan man tro i alla fall om man tittar på golven här... :)
    Lillebror fixade flygfäna i alla fall! :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails