fredag 13 augusti 2010

Nåt så enkelt som en trasa

Barnen är hämtade och sover nu sött. Lillebror i storasysters säng. Storasyster i min säng. Ska snart möblera om dom :)
Sitter här och blir överväldigad av kärlek till mina små. Tänk va! Att dom är mina! Att jag har gjort dom! Världens sötaste och bästa...
Känner att oron börjar krypa närmare...den 25:e är det dags igen. Dags för storasysters andra 3månaders-koll. Denna gång blir kollen i Falun. Förra/första gången var vi ju till Uppsala, pga att dom ju har större erfarenhet av att kolla röntgenbilder, ultraljud osv. Det kändes tryggt. Nu är det alltså Falun som ska göra kollen. Dom kan ju också. Får jag verkligen hoppas! Jo...dom kan...jag tycker om doktorerna vi träffat där. Dom är bra. Oavsett vilken läkare som kollar, borde dom ju se om nåt har hänt. Dom vet ju vad dom letar efter.
Usch...bara av att tänka på det gör att oron växer...tänk om dom missar nåt!? Näää...så kan jag ju inte tänka...men ändå finns tankarna där...tankar om återfall...
Tänker mycket på andra barn som drabbats av denna förbannade sjukdom. Bloggar jag följer. Barn som blivit behandlade med allt. Behandlade så mycket att om det blir återfall finns inget mer att göra...Herregud vilket ofattbar oro deras föräldrar måste leva med...

När vi handlade innan hemfärden bidrog vi till forskningen. Alla bäckar små... För forskning behövs!
Storasyster blev så glad när jag berättade att om vi köper sånna trasor, får doktorerna som arbetar med dumma knölar lite mer pengar. Hon lastade genast i 3 paket i vagnen. "Va bra mamma!"


Alla problem kan inte torkas bort
– men en trasa kan hjälpa till

Torka av diskbänken och stötta Barncancerfonden. En ny Wettextrasa bidrar med femtio öre per såld förpackning till barncancerforskningen.
I våras lanserade företaget Wettex en begränsad upplaga disktrasor i samarbete med Barncancerfonden. Trasorna säljs i en förpackning med fyra i varje, i färgerna blått och vitt, och med ett tryck av små barnhänder.
Mönstret är lekfullt och trasorna är gjorda av hundra procent nedbrytbart material. För varje såld förpackning går femtio öre direkt till Barncancerfondens kassa – pengar som användas till forskning.
– För oss är det behjärtansvärt och viktigt att vara med och stötta det viktiga arbete som Barncancerfonden gör. Det är viktigt att cancersjuka barn, ungdomar och deras familjer får den vård och det stöd de behöver. Vi har tidigare haft ett samarbete kring Rosa Bandet och jag vet att de fick in ganska mycket pengar tack vare vår kampanj, säger Petra Lamorell, marknadschef för Wettex i Norden.
I april var det säljstart och disktrasorna finns hos de flesta stora livsmedelskedjorna. Försäljningen pågår fram till sommaren eller till dess att de är slutsålda.
– Tanken med en begränsad upplaga är att den är just limiterad. När den är slut är den slut, säger Petra Lamorell.
På baksidan av förpackningen berättar Barncancerfonden om sitt arbete och att fler överlever tack vare forskning som finansieras med insamlade pengar.
(text och bild från Barncancerfonden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails