söndag 1 augusti 2010

Skön dag!

Suttit hela långa dagen på auktion. Det är verkligen en lisa för själen. Kan inte säga att jag köpte nåt särskilt. Några fina plåtburkar, en hög pall som ska bli nytt sängbord till min höga säng och några gamla barnböcker. Jo! Glömde nästan det "viktigaste" (för vissa): en stadig tubkikare i trä till min "söö-övaje", som jag köpte lös ur en fyndlåda som en gubbe ropade in :)
Lade mer pengar på fika än på fynden, så det var en billig dag. Har inga stora pengar att lägga på utsvängningar, så detta var helt i min smak :)
Pappa och yngsta syrran höll mej sällskap. Tror faktiskt jag invigde pappa i tjusningen med auktion. Han tyckte det varit så avslappnande att han gärna följde med igen. Kul!
Å syrran hetsade jag till ett gungstolsinrop. Ännu kuligare!

Att få barnen att sova verkar bli en utdragen kamp ikväll. Hör hur dom pratar och skrattar. Morgondagen bjuder på inskolning för lillebror. På storasysters STORA dagis! Så jag förstår att dom är uppskruvade :)
Lillebror som officiellt är 3år nu! Tänk vad tiden går...
Han är för övrigt förtvivlad. Tog med sej pirat-kroken till exet. Och den är nu trasig. Halvblinda gammelfarmor hade satt sej på den. Det roliga var att den låg i lillebrors fotölj! En liiiten barnfotölj! Hur hon kunde tycka att hon skulle passa i den är en gåta :)

2 kommentarer:

  1. Exet hade fått ge sej ut i garaget med lillebror och försökt limma. Med silvertejp som stabilisator :)
    Men jag sa att det är inte värt besväret. Kroken kostade 14,50! Så nu är nya inköpta :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails