torsdag 5 augusti 2010

Gör nytta

Lämnade barnen på dagis och drog iväg till gamla hemma. Alltså fädernegården. Morfars. Äntligen tid att ta tag i det som legat över mej. Rensa bort mina saker från förråd, källare och garderober. Packade bilen så full det gick. Måste säga att Renault (aka bilfan) är mer packvänlig än Peugeut (brorsans)...fast nu hade jag ju bilstolarna i också förstås...
Lite fynd gjorde jag allt!

Bästa fina burken jag funderat vart jag packat undan!

Hela verandan full med saker att sortera - till mitt förråd, stora loppiset eller soptippen?

Gjorde ett försök att plocka hallon. Först kammade vi noll. Men sen så! Blev inga mängder, men väl så det räcker till en smaskig fika imorron. Kanske gör vi ett nytt försök, för jag tyckte mej spana ett stort hallonsnår aldeles här bredvid.
Eftermiddagen har gått i läsandets tecken. Snodde med mej några böcker från mammas bokhylla. Ronja, Madicken, Emil och Bråkmakargatan. Dessutom fyndade jag en gammal boklåda på auktionen. Så vi (jag) har läst och läst. Till läggdags blev det "Lill-Nisse blir lokförare", en gammal liten bok, som vi läste i lillebrors säng med ficklampan på. Mysigt som bara den!

Bjuder på en "bildkavalkad":

Trött och mätt mamma.

Man tager vad man haver...
"Kolla mamma! Jag har en båt!"

Lite solsken på vår veranda i brist på annan sol.
Verandan, trädäcket, som förresten heter "fina verandan" enligt storasyster :)

Mer solsken med mjölkmustasch!

1 kommentar:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails