torsdag 7 januari 2010

Varmare...

Varmare än igår...bara -17 när vi kom upp i morse. Så vi skyndade oss med frukosten och sen på med kläderna och uuuuut! Bara en snabbis dock, var tvungen hämta några kärror ved till förrådet på verandan.

Lillebror har varit som en furie idag. Varit högt och lågt, sprungit runt runt och med volymen på högsta! Guud vilken dryging! Men jag förstår honom...inte kul att var inne i så många dagar.

Storasyster har varit lite matt idag...å som jag misstänkte hade hon lite feber på eftermiddagen. 38,1 med örontermometern och 37,7 med den andra som vi använder i armhålan å det är den vi går på. När vi var i Uppsala var det så dom tog tempen, så vi har fortsatt på den vägen.
Nu är det bara att hoppas det inte blir värre...annars blir det att spendera helgen i Falun.
Torsdag betyder för övrigt penicillin-dos...å som vanligt (måste jag tyvärr säga...) glömde jag av det i morse. Kan inte fatta att det ska vara så svårt!? Minsta lilla som kommer i vägen så är det som bortblåst. Idag får jag väl skylla på att det var så "varmt" att vedhämtningen hägrade... Hon ska ha morgon och kväll varje torsdag och fredag, så nu blir det att ge en på lördag morgon också. Undrar egentligen vad exet tänker. Måste tycka att jag är helt oansvarig...

Är dödstrött, så trots att klockan bara är 9 har jag bestämt mej för att krypa ner. Ska försöka hålla mej vaken tills sondpumpen skriker att det är dags för byte av påse...
Go'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails