tisdag 19 januari 2010

Behandling idag

Skrämde upp storasyster tidigt idag. Exet kom och hämtade henne strax efter 7 i morse. Vi som brukar sova till 9... Hon jagade upp sej som vanligt och spydde redan då vi satte på Emla-salva över dosan... Stackars liten. Hon är verkligen livrädd för "sticket".
Resan och behandlingen gick dock bra. Det var enkeldos idag, så det gick snabbt. Hon var hemma igen strax innan 14. Hade varit jättehalt efter vägen, så jag är sååå glad att jag slapp åka.
Pga lillebrors sjuka, tog dom en snabbsänka direkt, men den visade 8, så det var ju kanon. Har inte fått några fler värden, dom brukar ringa på em, så allt var väl bra kan jag tro.

Jag och lillebror har fördrivit dagen så gott vi kunnat. Tog en snabbtrip till "byn" för att hämta sjukintyg att skicka in. Handlade lite snabbt med honom sittande i bilen. Är ju ingen höjdare att släpa runt på unge med 39graders feber...Men vad skulle jag göra??
Han har varit pigg hela dagen, trots temperaturen. Själv hade man ju varit däckad! Ungar är fantastiska! Eller vad man nu ska säga... Är ju ingen höjdare att var inomhus i flera dagar med "myror-i-brallan-sonen". Men men...

När storasyster kom hem slappnade han av lite. Precis som igår! Han är som en vallhund verkar det! Måste ha alla i flocken hemma :)
Han och jag somnade och hon kollade på film. När vi vaknade var han sliten...och när klockan närmande sej Bolibompa var han helt slut. Och som jag misstänkte...40,4!!! Efter en konsultation på Facebook (!) ringde jag sjukvårdsupplysningen, bara utifallatt. Fick rådet att "vattna" ordentligt och avvakta i alla fall till på torsdag. Och jag håller ju med dom. Han är pigg dagtid, dricker mycket och stoppar i sej liiite mat. Vi väntar och ser vart det bär hän alltså. Nattade honom i min säng, som de senaste dagarna, men efter en stund ville han sova i sin. Så det är ju ett gott tecken! Just nu ligger han och hostar...hmmm...måste jag kanske "hota" i honom hostmedicin? Tror jag avvaktar lite...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails