fredag 22 januari 2010

Projekt påbörjat

Tillåter mej själv att njuta av att vara barnledig.
Tillåter mej själv att njuta av att slippa barnen en vecka.

Jobbig vecka. Instängd. Nu försöker jag andas ut och slappna av. Men det är svårt. Svårt att koncentrera sej på en sak åt gången. Som nu t.ex. när jag försöker se på Skavlan, som jag älskar, men samtidigt surfar och skriver här... Det är sjukt jobbigt att aldrig kunna slappna av riktigt.

Och i bakhuvudet surrar oron för storasyster som börjat hosta. Det är ju inte oväntat, eftersom lillebror varit så sjuk i veckan och nu hostar och snorar. Men jag hade ju ändå hoppats... Blir hon lika sjuk betyder det inläggning... Vill inte gå händelserna i förväg, men det är lättare sagt än gjort. Allt blir så stort. Oron gör hela tiden en höna av fjädern. Dessutom läser jag fler och fler "rapporter" på Facebook om vinterkräkan... Ska lillebror tillbaka på dagis till veckan och bli spysjuk igen? Har vi då turen att klara oss igen? Eller är dom "klara" med smittan på hans avdelning?

Projekt vedlår är nu inlett.
Har inhandlat färg och luddigt tyg till locket. Sånna här gånger är det ganska drygt att bo i småstad, *harkel* byhåla. Att köra runt i halva kommunen för att samla in det man vill ha. Och dessutom inte hitta en del av sakerna. *suck* Ska jag göra nåt vill jag ju att det ska vara fixat direkt!
Just nu eftersöks tunn madrass/gammalt täcke att ha på locket. Ev hade mamma nåt jag kunde ta...hoppas!
Hatar underarbete. Har en förmåga att förtränga sånt. Men är tvungen. Vill ju att det ska bli fint. Så nu har jag kvistlackat och spacklat. Måste alltså vänta tills imorron så spacklet är riktigt torrt. Attans! Ville ju måla NU!

2 kommentarer:

  1. Hej Åsa !
    Saknar dig på jobbet. Har iaf hittat hit till din blogg. När jag har haft såna där projekt har jag köpt måttbeställd madrass på västsidan (Ingmaprodukter).
    Massor av kramar // Karin

    SvaraRadera
  2. Hej!!! Saknar er också! Tänkte på Ingma, men blev lite snål...avvaktar mammas eventuella fynd :) Kraaaaam!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails