måndag 11 januari 2010

Knorr, knorr...

Känner mej visserligen som en gris då och då, pga uppsvullen mage, men jag har inte ännu utvecklat nån knorr därbak...dock LÅTER magen så...knorr, knorr...
Dag 2 med low-carb å jag är sååå duktig. Igårkväll gick jag i skafferiet å kollade så många gånger att jag trodde gångjärnen skulle bli utnötta...men jag tog inget! :)

Har varit å storhandlat en massa nyttigheter så det ska finnas nåt att välja från. Lyckades t.o.m. knöka in allt i frysen.

Hittade ett recept på ris á la malta: vispgrädde och keso. Mumma! tänkte jag å rörde ihop. Men njaaa...tänker man "malta" å stoppar detta i munnen blir det liksom fel...dock helt okej att mocka i sej :)

Fläkten i bilen krånglar å har gjort så ett tag. Tog ett djupt andetag och åkte till verkstan... Byte av fläktmotstånd, sa dom. Kostnad: ca 2600:- (inkl arb) Suckar djupt...men vad ska man göra?? Fläktfan funkar ju inte på annat än högsta å det börjar bli lite irriterande med fullt fläktös och radion i botten hela tiden. Inlämning fredag. Blir nog en Harry till helgen...

DESSUTOM vill jag ha ett till frysskåp. Det funkar inte med endast det lilla under kylskåpet. Alltid proppfullt å ingen idé att ens tänka på att göra storkok å frysa in. Surfar Blocket hysteriskt - men inget inom räckhåll. Eller ska man köpa ett nytt? Köper nog 2 Harry...

Hälsade på hos exet. Lillebror var på dagis, men storasyster var hemma. Hade tagit blodprov på morgonen. "Jag skrek jättehögt å grina också!" Mmmm, som vanligt då. Men man FÅR skrika! Hur annars ska liten vän få ur sej rädsla och frustration över allt hon tvingas utstå?

På em fick vi blodprovsresultaten. Det blir behandling imorron. Neutrofila var 1,3 och då kan dom behandla. Med tanke påatt hon hade 5,0 för två veckor sen har dom gått ner mycket. Säkert både tack vare mycket cellgift och förkylningen. Imorron står dubbeldos på schemat.
Håller tummarna hårt att hon inte ska bli så sjuk den här gången heller. Nya medicinen, kortisonet, verkar ha gjort sitt jobb. Men hon äter ju fortfarande just ingenting, så illa mår hon allt.

Klyftiga jag, som önskat jag hade en blåsbälg till kökspannan, kom på en utmärkt lösning! Barnens ballong-uppblåsare! I brist på bröd... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails