söndag 3 januari 2010

Auktionsfynd

Lämnade barnen hos morfar och var på auktionen i god tid för att kolla in vad som fanns. Inte mycket denna gång som var något, men nöjet att vara där uppvägde.
Ropade i alla fall in en landskaps-sköld, en jättefin lååång plastmatta (vart ska jag ha den??) och en ägg-höna till påsk, med 4 matchande äggkoppar. Det var även med två andra hönor (eller om det var tuppar) som inte var så fina, men dom duger att sätta ute på trappen brevid riset tänker jag. Har i alla fall länge velat haft en sån där höna, så nu slog jag till.
Allt som allt handlade jag för 150kr! Och 4 timmar i frihet! Fast jag var lite orolig för barnen...vet att dom blir som förbytta och för ett dj***a liv när dom är hos morfar. Mycket riktigt hade det gått vilt till. Både morfar och sambo satt i soffan och gäspade när jag kom dit.
Barnen somnade i bilen på väg hem. Inte så otippat kanske. Sov som stockar och vaknade inte ens när jag bar in dom. Som synes på kortet nedanför sov dom en stund på hallmattan fullt påklädda :)

Storasyster har klagat på ont i benen idag. En biverkning av cytostatikan. På kvällskvisten bad hon om "ont-medicin", så så fick det bli; alvedon i slangen. För övrigt en bra dag med förhållandevis bra ätning - två knäckemackor med leverpastej hos morfar och skapligt mycket nudlar till kvällsmat. Lite chips och havrepuffar däremellan.

Blir så trött på min mage...svullen som en boll...tur ingen annan är här...*sjunger* "kom inte hit, det luktar ****..." Storasyster säger "Men mamma!!" Ja...vad ska jag göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails