måndag 25 januari 2010

Hemma!

Natten var lugn. Faktiskt. Somnade tillsammans med storasyster, men sen kröp jag ner i fällsängen. Och den var faktiskt skaplig. Har sovit, men det kanske delvis var tack vare att jag tog en insomningstablett. Droga sej bör man...osv... :)

Nya blodproven visade att hon fortfarande ligger lågt. Ronden ville ha kvar oss ett dygn till.
Gissa hur kul det är att vara isolerad i ett litet rum tillsammans med en 4-åring som mår bra!? Tackar högre makter för lekterapin som hade datorspel att låna ut! Och tack för underbar personal på lekterapin som ställer upp allt det går. Storasyster älskar dom!
På em när det var skiftbyte kom det in en sköterska som träffat storasyster förut. Hon sa direkt att hon tyckte vi skulle få åka hem. "Hon har ju ingen feber och är pigg!" Sen gick hon och tog ett snack med läkarna och vips fick vi åka! Hurra!
Att ta ur nålen ur dosan gick jättebra. Annars är det en gruva...

Träffade en mamma jag pratat med förut. Hennes dotter har en tumör som sitter inlindad i ryggmärgen - alltså kan den inte opereras. Dom har gått igen så mycket. Bl.a. en månads radioaktiv dunderstrålning i London. För henne är det bara att vänta och hoppas... Tänk att inte veta nåt, att igen och igen höra att tumören inte reagerar på medicinering och strålning... En fruktansvärd situation...

När vi var nästan hemma fick jag mess av min vän, hon med leukemi-sonen. Dom hade precis blivit inlagda och undrade om vi fortfarande var på plats. Attans! Hade varit skönt att träffas och prata lite...

Gnir nu röva i soffan och njuter av riktigt kaffe! Den skiten som kommer ur automaterna är blääää. Var in en snabbis på ÖB och fyllde på mitt förråd när vi åkte förbi där på hemvägen. Jag dricker alltid snabbkaffe! Nescafé Red Cup! Jag har testat många sorter, men denna sort "is da shit" :)

För övrigt är sotare beställd och ska komma senast onsdag. Vilket säkert betyder att dom inte kommer förrän på onsdag. Under tiden snurrar elmätaren...

Home sweet home!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails