fredag 22 januari 2010

Soteld??

Medans jag sitter här och skriver börjar det låta konstigt. Tänker först det låter som en raggarbil och tänker att "Vad är det nu för idiot som är ute och åker?"
Sen förstår jag vad det är. Kökspannan! Har ju precis gjort eld.
Springer ut på gården och ser ett lätt fyrverkeri ur skorstenen. Panik! Ringer pappa som säger åt mej att stänga alla spjäll. Elden slutar brinna ganska snabbt och oljudet tystnar.
Har varit upp på vinden och känt på muren, men den är inte varm.
Nu är det bara att hålla tummarna...tur att barnen inte är här!

Ringer min gode vän, brandmannen. Han råder mej att kolla muren på vinden fler gånger innan jag går till sängs. Hade han inte behövt säga! Får väl se om jag över huvud taget kommer kunna sova!

Elpatronen är påslagen och kommer väl vara så tills sotare varit hit. Hoppas det inte blir kallt igen ute...tänker på min stackars plånbok...

Shit...är alldeles skakis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails