torsdag 21 januari 2010

Surar...

Visste jag inte bättre vore jag säker på att jag har PMS. Men det har jag inte. Är bara allmänt sur, trött och fet.

Har dessutom på beställning bakat drömtårta för första gången i mitt liv.
"Sån vill jag ha, för sån äter jag hos farmor alltid!" Storasysters order... Men har hon ätit? Nej. Har hon ens tittat åt den? Nej.

Jag veeeet att hon mår illa. Jag veeeet att allt smakar konstigt pga cellgifterna. Jag veeeet att jag inte ska tjata. Jag veeeet.... Ändå blir jag lessen. Gör allt för att hon ska få i sej något. "Önskemat" är allt vi har i kylskåpet. Utifallatt... Hon väljer, sen ratar hon och jag får kasta bort.
Lillebror matvägrar i stort sett också. Han känner väl fortfarande av att han varit sjuk.
Inge kul att laga mat, bjuda till riktigt, och sen få sitta där och äta medans två andra bara petar i maten.

Nej nu ska jag sluta gnälla.
Imorron ska jag inhandla färg till vedlåren och ev (om jag orkar vänta till kl16 när dom öppnar) köpa det tyg jag ska ha på locket. Undras om dom har nån stoppning/tunn madrass också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails