onsdag 6 januari 2010

Iskallt!!!

Först en väderleksrapport:
I natt har det som kallast varit -34! Under dagen steg temperaturen något...till -27...Så synd att det är så kallt. Solen har skinit från klarblå himmel hela dagen. Sett så härligt ut och storasyster har undrat flera gånger varför vi inte gått ut "Solen skiner ju!?". Hon tycker väl det borde vara varm då...
Just nu, kl. 21.40, är det -32. Det går åt en del ved kan jag lova.
Det var allt från den lokala SMHI-reportern...

Kylan har hållit oss inomhus. Heeela dagen. Alla tre. I två rum och kök...
Försökte oss på "pyssel-projekt akvarie". Gick väl sådär...dom är lite för små än, men viljan finns i alla fall. Gråt, skrik i varierande tonlägen och en hel del tandagnissel. Men vi gjorde det i alla fall. Även om jag känner att jag blev minst 3 år äldre...
Spelat Uno Junior, bingo, ritat, sett film, bråkat, skrattat, sett film, gjort pizza, tjatat: mamma mamma mamma mamma mamma mamma mamma MAMMA!!!! Hur två ungar kan vara så utomordentligt tjatiga är utom mitt förstånd!? Gör det, titta här, varför dådå, kom hit, mamma han slår mej, mamma hon bet mej osv osv osv
Tanken på att vi ska vara inne imorron också känns lite överväldigande...VAD ska vi hitta på?????

En bra dag för storasyster. Hon mår nog fortfarande lite sisådär, men det är förhållandevis bra. Ätit minimalt. På em bad hon om ont-medicin (alvedon). Ont i huvudet och benen, säger hon. Just nu snarkar hon så gott så. Eller, det låter gott så länge jag är vaken, men ganska anskrämligt när jag ska försöka somna...:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails