fredag 29 januari 2010

Glömde...

Visste det...att jag skulle glömma nåt alltså. Kände på mej att det här går aldrig vägen, ändå la jag filmerna jag lånat i väskan. Saker i en väska syns inte. Glöms bort. Alltså lämnade jag inte tillbaka dom. Så nu blir det att betala böter på OK nästa gång jag är dit, gissningsvis inte förrän på söndag...
Att det kan vara så svårt! Eller lätt!?

Spelade på travet i onsdags, V64. Köpte både en andel och en "egen" Harry. Rättade på kvällen och hade inte vunnit nåt. Kupongerna blev liggande på bordet ända tills idag, då jag slängde dom inför att barnen skulle komma hem.
Väl hos exet frågade han hur mycket jag vunnit?? Han hade också köpt samma andel, men ännu inte löst in vinsten. Vadå?? Jo det var 5 rätt och han hade nästan väntat sej att jag skulle ringa och vara galet glad! Ööööööh?? Så det var bara att åka hem och plocka kupongerna ur sopkorgen. Dom låg ju längst upp i alla fall :) Jag kommer ta med båda två och få dom avlästa i apparaten. Hädanefter kommer jag ALDRIG lita på att jag avläser ATG-resultaten rätt... Ska bli kul att se vad jag vunnit! :)

Barnen är alltså på plats. Äntligen! Har längtat. Även om jag är trött.
Lillebror är ganska bra i snorningen. Nästan ingenting kvar. Han har inte en enda gång begärt torkning av näsa sen dom kom hem.
Storasyster är trött. Ganska blek. Hon började redan vid 4-tiden undra om det var dags att lägga sej än. Blev frusen och ville ha filt. Och jag blev såklart rädd att hon fått feber igen. Har kollat 4 gånger, men det visar ingenting. Hon är väl bara slut. Gissar att det kanske blir påfyllning av blod på tisdag...

Unnade mej:
Stekt fläsk med löksås i hämtlåda. Smaskens! Q8's lunchmat är toppenbra!
Bad om att få bara en potatis och istället extra fläsk. Så liiite tänkte jag på kolhydraterna i alla fall. Och magen klarar löken bättre på det viset :)

Magen är för övrigt fortfarande i olag. Min LCHF-diet är nedlagd. Ska möjligtvis försöka tänka lite GI...möjligtvis.
Har också lagt ner projekt Sunwic. Har insett att det inte gör nån verkan på mitt innanmäte. Skänker burken till exet istället. Han har blivit mycket bättre sen han började äta det. Good for him!
Det enda som verkar hjälpa är kanel. Märker att jag får kliningar när jag inte tagit det en dag. Men kanel är ingen njutning att äta. Löser sej dåligt i vatten, så då är det lika bra (pest eller kolera...) att jag tar det rakt av. Urk! Undras om det finns på tablett. Ska undersöka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails