måndag 4 januari 2010

Lång dag

En extremt lång dag!
Storasyster, som brukar säga att "Imorron ska vi sova länge", vaknade halv 8. Ska väl inte klaga...men när man inte kan somna på kvällarna/nätterna är det lite i tidigaste laget. Å när man dessutom har sängen i TV-rummet är det inte det enklaste att dra sej heller...
Fick besök av exets kusin med barn. 4 barn i huset å ändå var ljudnivån låg. Sånt gillar jag! Mammorna fikade och diskuterade kosthållning. Blev lite inspirerad av prat om LCHF. Bort, bort med socker, tillsatser och kolhydrater. Vet att min mage skulle må sååå mycket bättre. Och dessutom skulle det bli roligare att stå på vågen. Hängmagen skulle nog också försvinna... Jag ska fortsätta fundera på detta...efter att jag ätit upp barnens kvarlämnade chokladpudding... ;)

Vet inte om det var för dagens lek med kompisar, men Storasyster bad om att få gå och lägga sej direkt efter Bolibompa. (Lillebror bad inte...skrek NEEEEJ!!!) Blir orolig att hon börjar slakna ur... Två veckor sedan senaste trippeldosen cyto och det är då hon har brukat bli sjuk och inlagd.
Idag har för övrigt varit en bra dag. Gav ingen illamåendemedicin i morse och trots det har hon inte varit illamående, utan ätit ganska bra. Men hon klagade över ont i huvudet och benen innan hon la sej. Håller tummarna att det inte blir nåt krångel...

Funderar på att pyssla med barnen imorron. Göra akvarium. Kanske... Ska kolla över vad jag har för papper och sånt i mitt scrapbooking-förråd. Kanske har jag till och med glanspapper!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails