måndag 29 mars 2010

Pust...

Tidig morgon. Men för en gångs skull hade jag förberett allt, så det vara bara att klä oss och åka. Kanske ska jag till och med orka plocka fram kläder till imorron!?

Storasyster var med dagis på teater idag. Hon var helnöjd!
Dom skulle gå dit. Ganska långt. Oroliga mamman undrade för sej själv hur det skulle gå...men sa inget... Omtänksamma fröknarna hade ordnat vagn fick jag reda på sen. Storasyster sa att hon var den enda som fått åka. Vet jag då om det var sant eller inte!? Men skönt att veta att dom förstår att hon fortfarande kan vara lite trött.
Lillebror hade spenderat uteleken sittandes i en vattenpöl. Tur jag plockat fram Reima-overallerna. Inga blöta rumpor här inte! Hittills har vi nästan uteslutande kört med de overaller jag köpte billigt på ICA Maxi. Har varit kanonbra. Men nu i blötsnön funkar det inte lika bra.

Vi passade på att invadera brorsans hus innan vi åkte hem. Lunchade på medhavd korvstroganoff. Barnen somnade så sött i bilen efter maten. Me like! Hann med en kopp kaffe i lugn och ro innan jag skakade liv i dom.

Eftermiddagen har varit bra. Vi har påskpysslat. Hade tänk lägga upp en bild på våra alster, men Blogger vill inte...Lillebror var så duktig. Faktiskt mer noga än storasyster!

Har bara haft ett utbrott idag. Så det är väl ett plus.

Funderar om lillebror är en muterad hamster... Älskar att äta. Stoppar in stora tuggor som mals runt i det oändliga. Tror han sparar mat ända ner till magmunnen. Men han sväljer inte. Han sparar. Tar mer. Tuggar. Ända tills han med en ljudligt hulk halvspyr upp allt igen. "Mamma de bli mycke" No shit!? Unge....

Tror barnen kämpar med tidsomställningen... Trodde aldrig dom skulle somna. Jag som jämt säger att dom är så lättsövda på kvällarna...där fick jag!

Ser på Hollywoodfruar med ett halvt öga. Önskar att jag också var så rik att jag glömde hur man kör dammsugaren... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails