tisdag 30 mars 2010

IT-tekniker...NOT

Datorn!
Uppkopplingen!
Blir så förbannad när saker krånglar!!!! Modemet blinkar som ett tivoli. Av, på, av, på, av, på....
Ringer Telia. En trevlig, inspelad röst säger: "Vi hittar inget fel på din uppkoppling. De flesta fel kan avhjälpas genom att slå av och på dator och modem." Jo tjena! Hittills 5 gånger. Håller tummarna att det ska räcka med det.

Har varit dödens trött idag. Var som en zombie när jag väntade medans barnen var på dagis. Satt i brorsans hus och blundade, blinkade, gäspade, gned ögonen. Börjar jag blir sjuk??
Sen iväg till apoteket (numera Kronans Droghandel *fnissar fortfarande åt namnet*) för att hämta den antibiotika jag beställde igår. Åt storasyster. Hon måste forfarande äta förebyggande mot lunginflammation
Hämtade lillebror och styrde kosan mot storasysters dagis. Det serverades föräldrafika idag. Smaskens! Och trevligt! Lillebror var helt lyrisk över att få besöka "stora dagis".

Funderar på hur vi ska göra i höst. Be om att han får börja på samma avdelning? Be om att få honom på en annan avdelning? Vad är bäst? Att dom träffas jämt? Att dom får vara isär?

Eftermiddagen har förflutit någorlunda lugnt. Någorlunda...
Nåt som får igång mej: När en liten blondin monster-morrar åt mej

Å ikväll drack jag bara te när jag kollade på Biggest looser.Jo faktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails