onsdag 3 mars 2010

Plattfall med vinst

Ser ut som en slickad katt i håret. Blev jättenöjd med klippningen, men kan ändå inte förstå varför det efter varje klippning ska falla som en hjälm runt huvudet?
Hur som helst är jag vacker ändå! Tycker storasyster. "Mamma, jag tycker du blev sååå fin när du klippte dej" har hon sagt flera gånger idag, samtidigt som hon smekt mej över håret, plattat till det ytterligare, och gjort mittbena i luggen. Man får väl vara glad för det lilla... :)

På väg hem idag bestämde jag mej för att spela lite trav. Från förra onsdagens V64 hade jag 5 rätt på två kuponger. Exet trodde det skulle bli typ 57kr. Tänkte att då är ju det en del av en ny andel. Travade (!) in på spelbutiken och löste in vinsten. 750kr!!!??? Tjohooo!
Köpte ny andel och drog sen en repa i närliggande affären.
Allt som allt kan jag nu säga att dagen var toppen. Ekonomiskt sett. Klippning, ny andel och handling "gratis". Nöjd!

Lillebror skötte eftermiddagen bra. Inga större utsvängningar. Men blev biten på knät av en sur storasyster...Han hade säkert inte gjort sej förtjänt av det...

Storasyster har haft svacka i aptiten. Mini-minimalt igen. Blir trött och ledsen. Törs alltså inte ännu dra ner på mängden sondmat hon får under natten. Tror på fullaste allvar att hon verkligen inte har några hungerkänslor! Det har jag misstänkt sen hon var mycket liten. Kanske nån "koppling" som inte växt som den ska?? Undras om sånt kan kollas upp??
Har ännu inte hört nåt om hennes provresultat!!?? Ska ringa igen imorron!

MEN jag är glad att det är vinter! Inget plattfall i världen syns när man har mössa på sej! Och jag har ju hört att jag är sååå fin! :)

3 kommentarer:

  1. Hej igen!!
    Glömde tillägga att vår dotter oxå gått hela sitt liv utan hunger känslor och ingen som tagit mig på allvar sen jag sluta amma henne vid 8 månaders ålder börja hennes vikt gå neråt och hon har varit "spinkig" hela livet och legat under kurvan jämt...Nervöst och stressigt med ett barn som inte är hungrig någonsin..Vi kunde hämta hem henne från dagis innan hon blev sjuk i denna piss cancer sjukdomen(wilms) då sa dagis personalen att hon inte ätit näst intill nåt på hela dagen men att dom inte ringt mig då hon är pigg och springer och leker som vanligt..Vi misstänker att hon inte känner hunger på samma sätt som oss andra va dom till och med tvugna och tillägga..Jag gick hem o grät och försökte mata henne med hon total vägra som vanligt.. Ett stort + nu är att hon efter avslutad cytostatika kur som tog slut förra vecka.. (6mån lång) Har fått APTIT.. Helt otroligt.. hon ÄTER:=) Då menar jag verkligen äter..Hon blir hungrig och sugen på saker som hon tidigare aldrig äns velat smaka på.. Så roligt att se..Och det har bara gått en vecka sen cellgifterna slutade.. Nu tror vi att kanske Wilms tumören först gjorde henne typ "mätt" fast hon inte ätit.. och under cytostatikan mådde hon ju inte bra då ville hon inte äta mycket.. men nu har hon ju börjat vräka i sig mat och känner sig sugen på saker och detta har inte hånt 1 ända gång tidigare.Så det måste vara sjukdomen som gjort det..
    Hoppad det vänder för er med då jag vet hur jobbit det är med ett barn som verkligen inte vill äta och inte nånsin är hungrig..

    SvaraRadera
  2. Hej
    Jag har läst din blogg ett tag men aldrig kommenterat nåt utan bara läst och följt det du skrivit.
    Vi förstår din suation till 100% Tro mig!! Vi har en dotter på 4 år som juni 09 blev diagnotiserad Wilms tumör och opererades i månad efter samt 6 månaders cytostatika på det p.g.a att hennes tumör var mycket aggresiv tydligen.Samt att vi har en dotter till som nyss fyllt 3 år och hon mår oxå dåligt över detta vår familj får gå igenom :=(
    Ni och Vi ska klara det här.. En sån elak sjukdom får inte komma och förstöra våra fina familjer..Är så arg på denna Cancer sjukdomen att den attakerar små oskyldiga barn..Kram till er från oss!!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Då verkar vi vara i precis samma situation, på många sätt.
    Va härligt att din dotter har fått aptit! Här kämpar vi fortfarande som du märker. Men jag hoppas att det någongång vänder.
    Du får gärna maila mej och berätta mer om er och er dotter:
    gofis@hotmail.com
    kram!!!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails