söndag 28 mars 2010

Auktionsfynd

Dagen har spenderats på auktion. Denna gång fanns just inget jag ville ha. Men lite utklädningkläder blev det som synes! Pälskragarna har jag tänkt gör till mantlar, bara jag hittar passande tyg. Storasyster tyckte grejjerna var toppen. Hon såg ut som en röd Prusiluska med kjol, hatt, handskar och pälskrage :)

Barnen spenderade dagen hos farmor. Lillebror hade varit i sitt esse även där. Blivit skickad i säng en gång. Dryging!
Dom sprang runt och drygade sej på sina farbröder när jag kom för att hämta. Skönt att höra i alla fall att även dom säger ifrån. Sen var det ju en annan femma om drygingarna lyssnar...

Var också om hos kusin för en bedömning av bilen. Krävs en ny balk på ena sidan...blir säkert kul att köpa. Bara hatar att lägga pengar på sånt som inte syns! Enligt min mening helt onödigt! Men nu är det ju tyvärr så att jag behöver en fungerande bil. Suck... Kusin-sambon ska i alla fall hjälpa mej med både införskaffning och lagning. Sköööönt!

Dagens fniss kom i alla fall när barnen lekte på rummet. Hörde storasyster: "Du lär lugna dej lite innan du rider iväg! Ja lär ju packa "gäla" så jag har nåt att göra när vi kommer fram!"
(översättning: gäla = stickning, på mål, ev kanske det även betyder handarbete över huvud taget??)
Det är så kul att barnen lär sej lite mål. Jag försöker ju fuska lite, men kan inte riktigt. Storasyster har dessutom börjat reagera och undra varför jag pratar så konstigt. Hon märker liksom inte att jag och exet pratar olika. Olikheten framträder tydligen bara när hon hör mej försöka.

Morgonen började med att jag tappade bort en timme. Är säkert inte ensam om det idag. Hade ställt klockan på 7 för att ha gott om tid. Slog på datorn och efter ett tag såg jag att datorklockan visade 8.30!!?? Då ramlade poletten ner! Och branden i byxbaken flammade upp!
Är fortfarande inte ikapp. Drog på kvällsmaten. Tills jag insåg att klockan närmade sej 18 och inte 17. Dags att ställa om alla klockor i huset kanske.
Sen tycker jag det är konstigt att mobilen inte uppdaterar sej själv!?
Det är allt tur att omställningen sker på en söndag. Tänk om detta varit en jobbdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails