torsdag 4 mars 2010

Äntligen ett svar!

Har väntat ända sen vi lämnade barnsjukhuset förra torsdagen. Väntat på ett svar om lungröntgen och blodprov. I tisdags ringde jag och frågade. Dom skulle ringa upp.
Nu ringde jag igen och fick prata med goa Gustav, sköterska. Han kollade, hittade inget, men lovade att höra av sej. Skulle sparka igång den som slackade. Fick för ett ögonblick lite panik och tänkte att dom hade slarvat bort röntgen och blodprov...
Nu ringde han upp:
Lungröntgen utan anmärkning. Blodprov utan anmärkning.

Ska man andas ut nu? Försöker...
Blir lite sur att ingen läkare hört av sej. Vi är tydligen avpolleterade. Inte viktiga längre.

I morse var vi om på vårdcentralen och tog ett blodprov. Bara för att kolla att alla värden gått upp som dom ska. Eftersom hon var så nedtagen när vi var inlagda. Svar ikväll eller imorron. Jag tror värdena är bra. Hon är pigg. Lab-personalen blev så glad att se storasyster. Sa att hon såg pigg och frisk ut. Mycket bättre än förut. Jag, som ser henne varje dag, märker inte riktigt sånt. Kanske lite, men inte helt.

Också ringt FK för att kolla så det inte blir nåt krångel med vårdbidraget. Hon skulle återkomma om det behövdes nåt mer intyg eller om vårdbidraget måste skrivas ner. Det var en trevlig, sympatisk människa jag pratade med. Hon sa direkt att det ju säkert tar ett tag att landa och komma iordning med maten och så. Förstående människa. Hoppas på att deras regler tycker detsamma.

2 kommentarer:

  1. Guuuud va skönt att proverna såg bra ut!!
    Du ska veta att jag tänker på dej varje dag!!!
    Och läser din fina blogg varje dag!
    Kämpa på!!!
    SORT kram K

    SvaraRadera
  2. Har verkligen hoppats på att få läsa just detta och se nu kom det :-)
    Stora KRAMEN !!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails