söndag 14 mars 2010

I god tid

Idag passade vi på i det fina vädret. Rotade fram påsksakerna. Nej, vi har inte pyntat...än...men jag pyntade barnen i alla fall!
Brukar ta kort att skicka varje år, jul och påsk. Oftast i sista minuten. Men nu lär jag säga att jag tycker mej vara ute i god tid. Bilder visas på bloggen när rätt helg närmar sej!

Rodeo har vi haft idag också. Grannens hästar igen. Inte var dom hemma heller, ägarna. Det var 4 personer som jagade 3 hästarna runt mitt hus, runt grannarnas och på elljusspåret innan dom kunde haffas och låsas in i stallet.

Dagen har för övrigt gått i tjatets tecken...Blir så trött på att höra min egen röst och lillebrors spydiga utrop. Och den andra lilla häxan ska vi inte prata om....grrrrr
Försöker vara konsekvent. Men det är ta mej faan som att hälla vatten på en gås... Så här var det ju sist barnen var här också. Lillebror lugnade ner sej på tisdagen då. Alltså en dag kvar om det följer samma "schema" även denna gång...
Nu ikväll har båda två somnat i vredesmod. Ja, vad kan man göra?? Så satans trist bara...

Dagens mest positiva är att jag inte har haft just någon träningsvärk! Idag är det ju dag 2 efter min nära-döden-upplevelse. Trodde jag skulle vara helt slut i kroppen!? Är nog kanske mycket mer vältränad än jag tror! *harkel* För att peppa mej själv resonerar jag nu mej fram till att jag troligtvis har mycket muskler (!?) men ingen som helst kondition. Nån gång måste man väl få leva i det blå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails