måndag 22 mars 2010

Plus och minus

Plus
Tog mej stadigt i kragen i morse. Drack mitt kaffe och åt gröt. Sen packade jag skidorna och drog till "byn". Har faktiskt gruvat mej väldigt mycket för detta, efter förra turen jag gjorde. Hoppats i hemlighet att snön skulle smälta bort fort. Men nu kom det ju mer snö istället!
Hur som helst. Jag tog mej runt! 5km! På slutet var jag så trött att jag varken orkade staka eller skida. Tur att magmusklerna i alla fall fungerar. Men jag tog mej runt! Och rutinmässigt (!?) ramlade jag också i kurv-backen...men men...den bjuder jag på.
Dessutom anlände jag hos pappa lagom till att lunchen serverades. Och efter barnbesök, bilbesiktning och kurator fick jag också lite te och mackor på samma restaurang!

Minus
Bilbesiktning idag. Fick panik när jag vände blad i almanackan och insåg att det var just idag! Snäll pappa hjälpte mej att byta en lampa (som jag skulle ha bytt redan efter förra årets besiktning...). Åkte dit glad i hågen. Hågen blev dock grovt och grymt nedkickad i gruset.
Två jäävla balkar måste rostlagas. Båda spindellederna bytas. "Kom tillbaka om en månad och visa upp den, annars får du inte använda bilen längre!"
Dessutom är det inplanerat ett kamremsbyte. Ett måste.
Ett annat måste är nog att köpa en trisslott...

Barnrapport
Åkte förbi exet och tittade på mina barn. Jo, jag tittade både på dom och till dom.
Storasyster började bli jättesnorig. Säkert därför febern kom. Men hon mådde ganska bra i alla fall. Såg riktigt frisk ut. Alldeles mjukt och lent luden på huvudet. Och ögonfransarna på tillväxt. Såg ut som hon hade eyeliner. Alldeles svart runt dom stora bruna ögonen.
Exet hade ringt dagvården. Fått prata med en av de läkare vi träffat mycket när vi varit inlagda. Hon hade varit som...ja jag vet inte vad jag ska säga...ovetande. Tyckte att ett blodprov kanske kunde tas. På avdelningen. Jo, men vi åker gärna 16mil fram och åter! Exet sket i hennes rekommendation. Blir hon sämre, tar han blodprovet hemma på vårdcentralen. Men som sagt,hon verkar ganska bra. Å nu på kvällen hade hon knappt nån feber kvar.
Lillebror var precis som vanligt. Fullt ös. Han såg förresten sjukare ut än storasyster. Min lilla blekfis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails