torsdag 18 mars 2010

Lång, men bra dag!

Jösses vilken dag! Att gå upp kl. 04.00 är inte riktigt min melodi...är nu så trött att jag ser i kors...
Självklart var rälsbussen inställd, så första biten blev med ersättningsbuss. Som ju gick lite saktare än rälsbussen. Hann precis med tåget. I alla fall med mina mått mätt.Jag vill vara ute i god tid!

Väl i Kungliga Hufvudstaden gjorde IBS-magen sej påmind big time! Fick värsta anfallet. Magen krampade och jag var alldeles kallsvettig. Var kvar på Centralen i över en timme innan jag vågade mej därifrån. Snacka om att det är stressrelaterat! Har inte varit så här dålig på jag vet inte när.

Åkte lite tunnelbana. Sen gick jag lite vilse. Duktig som man tror man är frågar man ju inte efter vägen innan det börjar närma sej panik-stadiet. Tur jag hade gott om tid på mej! Men det blev en långpromenad...

Gjorde sen som jag blivit tillsagd: "Gå in genom den dörren där det står Casting Robinson" Det var allt tur jag fått riktiga instruktioner annars vet man inte vilken dörr jag gått in genom... ;) Vilken kålrot...

Fick en tjock lunta med frågor att besvara. Väsentligheter som:
De 3 bästa böcker du läst
Dina 3 bästa musikidoler
Vilken är din sexuella läggning?
Hur var ditt familjeförhållande under uppväxten?
Har du varit otrogen?
Vad tänder du på hos en man?
osv osv osv
Tror det var över 10 sidor med frågor. Jag lackade ur lite på en del och blev smått spydig...

Sen kom en trevlig tjej och hämtade mej för intervju. Det gick kanonbra! Var helt förvånad över hur lugn och redig jag var. Riktigt trevlig och pratsam. Blev som en utomkroppslig upplevelse! "Mäh!? Är det DU som pratar!!??" Jag är nog en rätt så trevlig prick i alla fall! Vi fick jättebra kontakt och hon sa att hon verkligen gillade mej och mitt sätt. Hon tyckte dessutom att min ansökan var så fin! Uppskattade att jag lagt ner tid på den. Såg en hög med ansökningar som låg bredvid och min stack verkligen ut! Alla andras var på vanligt papper med ett kort fasthäftat. Så planen gick hem! Jag syntes!

Hemresan var lång. Halva biten gick med buss. Men jag tror bestämt det kan har varit mjölkbilen vi åkte med, för jag är säker på att vi åkte förbi varenda mjölkpall i Västerdalarna!

Nu blir det att vänta. Länge. Inte förrän i slutet av april tar de kontakt med de som går vidare till slutcasting. Så för tillfället lägger jag ner nervositeten och njuter av att jag haft en härlig dag. En riktig energikick! Just idag känner jag mej bäst!

3 kommentarer:

  1. Du gör precis rätt där med fingrarna och jag säger bara , UP THE IRONS !! :-)
    Värmer en hårdrockares hjärta att se en så välartad representatn i från vårat hemma i staden :-)

    Trevligt att höra att det gick bra och kändes rätt. Robinson är den enda av alla såpor som är på riktigt tycker jag. Annat trams kan skita på sig ;-)
    Det här blir bra det, jag lutar mig lungt tillbaka och väntar med spänning på nästa delmål.

    SvaraRadera
  2. Fy faaanva kul!!!!! Fatta att du kommer att komma med i Robinson, för det är jag säcker på att du gör!!!
    Jag håller nu alla tummar o tår!!
    Kram K

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails