fredag 23 april 2010

Virvlar runt

Städar huset och förbereder mej för helgen. Har satt upp nya gardiner i vardagsrummet och det blev riktigt bra. Vårigt liksom. Men jag trotsade alla "gamla måste-regler" och putsade inte fönstren! Och jag kopplade på borsten på dammsugaren och dammade med den. Bättre än ingen damning alls, eller hur!?

Har lovat att framåt kvällen följa syrran och lämna in alla kläder och saker hon ska sälja på helgens barnloppis. Hoppas också få en bit tårta, eftersom hennes sambo fyllt år.

Sen blir det att hämta barnen och åka direkt hem till mamma. Imorron ska jag och brorsan hugga. Ved behövs ju om man inte ska frysa eller få tunn plånbok. Det verkar som brorsan tror vi ska hinna allt på en dag. Jag är tveksam... Vi får väl se.

Klockan är nu 13 och jag har fortfarande inte kommit ur sovtröjan. Kändes inte som prio ett eftersom jag har virvlat runt i hela huset. Det får bli en dusch och byte till vanliga kläder om en stund. Snart...

Undrar när jag ska få tid att fixa sängförvaringen... Vill ju göra det nu helst. Men det får väl bli ett projekt för nästa barnfria vecka.

Nu lite kaffe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails