tisdag 27 april 2010

Första mötet

Alla som är arbetslösa erbjuds en jobbcoach. Eller erbjuds är nog fel ord...det påbjuds...det ska vara så helt enkelt. Man ska ha en jobbcoach. Men man har möjlighet att välja vilken i alla fall. Från en lista.
Jag valde en driftig egenföretagare från "byn". Tror att hon har de bästa möjligheterna att coacha och hjälpa hitta. Vi får väl se... Allt ligger ju inte bara på henne. Självklart inte. Men skönt att få bolla tankar och funderingar med en "oberoende" part i alla fall.

Vad vill jag?
I en perfekt värld, utan restrektioner och pengabrist... Då skulle jag såga, snickra och måla. Göra vackra saker. Och leksaker. I en perfekt värld skulle jag kunna försörja mej på nåt sånt. Surt att bli hindrad... Men drömma får man ju...

2 kommentarer:

  1. Alla vi på "Ericsson" i Gävle har fått välja om man vill få en jobbcoach eller ej.
    Jag var på ett sk. framtidssamtal med min och var i lyckorus efteråt.
    Tala om att denne coach kunde ladda mina batterier bra elle...!?!
    :-D
    Hoppas att personkemin stämmer bra och det blir ngt ut av detta.
    *** LYCKA TILL BÄSTA Å ***

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå varit på jobb coachning. Jag var då högravid så det var ingen som var intresserad av mej;-)
    Förmodligen får jag nog gå på en ny sådan när jag åter ska börja jobba. Men förhoppningsvis hinner jag få ett annat jobb så att jag slipper arbetsförmedligen...
    Kram K

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails