tisdag 6 april 2010

Puls

Imorse tog jag äntligen tag i det. Att läsa instruktionsboken för pulsmätaren jag fick i höstas. Allt har sin tid... :)
Sen rotade jag fram springskorna (!) och gav mej ut på en liten tur.
En sak vet jag då nu, å det är att pipet på pulsmätaren ska slås av! Pip pip pip pip!!!! Höll på att bli tokig! Har alldeles för dålig kondition för att kunna hålla jämn puls.
Konditionen ja...vet inte om jag ska vara glad eller inte...väldigt naivt att tro att den skulle ha varit kvar... Att jag var naiv gjorde ju att jag tog mej ut. Men naiviteten gjorde ju också att jag blev chockad av förfallet som tydligen satt in!
Det blev ingen lång springtur. Men det blev en liten! Bättre än inget!

Önskar mej: Löpband. Mycket roligare att springa på när man är kass.

Drog med mej kusin på en shoppingrunda i "byn".
Först Ta-tillvara. Hittade inget.
Sen klädutförsäljning på parken. Köpte tights.
Nästa stopp Fynd-lagret. Som borde heta Rip off-lagret. Priserna är helt uppåt väggarna och ingen verkar vara intresserad av nån omsättning på grejorna. Katastrof! Letade efter nåt lämpligt att bygga sängförvaringen av. Men priserna gör en mörkrädd. Begagnade möbler för nypriser! Kanske ska jag ändå ta hyllorna från loftet hos mamma...inte perfekta, men kusin tipsade om att en sängkappa kanske kunde vara nåt. *tänker, planerar*

Fick i alla fall se söta kusinbarnet i hennes avslutningsklänning, inropad på Tradera. 50-talsstuk, vit med svarta prickar, tyll-underkjol och brett sidenband i midjan. Hon hade kunnat vara med i Grease!

Längtar efter min barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails