lördag 10 april 2010

Plupp

En jättebra dag!
Lillebror har varit härlig och inte haft ett enda utbrott. Inget stort som fick mej att tappa fattningen i alla fall :) Och 4 klistermärken har han satt på pottan!

Promenerade till affären och köpte lördagsgodis. Var ju så illa tvungen efter gårdagens gråt och tandagnissel. Jag hade ju (råkat!?) tömt storasysters påskägg på choklad. Tänkte det var "rätt" unge att plundra eftersom hon ju i stort sett aldrig äter godis. Bara ett par bitar ibland. Men...nu blev hon helt förtvivlad!

Varit ute både på för- och eftermiddagen. När solen tittade fram var det verkligen vårvindar friska. Men på em var det skönt. Fick en blixtvisit av syrran med familj som varit på "bil-shopping" i närbelägen större "stad".

Apropå bil fick jag ikväll besked att min är färdigsvetsad. Och hemtransport är fixad. Pappa och sambo ombesörjer detta under morgondagen. Nu är det bara spindellederna kvar...

Dagens enda ut
brott stod jag själv för. När jag skulle diska gav den nästan nyinköpta diskproppen upp! Sist höll jag på en kvart innan den höll tätt. Men nu gick det bara inte! Många oförskämdheter rullade över mina läppar!!!
När jag lugnat ner mej kom jag på att jag ju faktiskt inte är tappad bakom nån vagn. Man har väl seglat förr, liksom. Till exempel spenderat tid i nån primitiv stuga. Diskade i en balja helt enkelt! Dessutom var det en balja som länge blängt på mej och velat bli ordentligt ursköljd, så det blev ju två flugor i en s
mäll!
Tänk vad lite det behövs för att bli förbannad!? En liten plastplupp... Fast det kanske bara är jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails