torsdag 1 april 2010

Skärtorsdag

Då var det påsk då. Och första april. Snart borde det nog vara sommar...eller i alla fall vår. Regnat i stort sett hela dagen. Lortväder.

Skjutsade två påskutstyrda barn till dagis i morse.
Själv besökte jag ena syrran och söta dottern, som verkligen är kusin med lillebror... Jösses vilken brutta! Jag vet ju vilket sjå jag/vi har med lillebror, men syrran har det värre... Och inte har jag några råd att ge. För vad ska man göra? Hon är inspirerad av den "ockulta" (?) sidan av myntet. Babblade på om indigobarn och kristallbarn. Och skrattade åt mitt ointresse. It's NOT my thing! Rådde henne att istället för att lägga pengar på sånt, först låna böcker om "energi-barn". Tror hon skulle få mer hjälp genom dom. Men det är som sagt MIN åsikt. Hoppas i alla fall, vilken väg hon än väljer, att hon finner kraft och styrka.

Hem. Lagade lunch. Lite sitt-vila och mycket mys framför en film.
Kastade ut illbattingarna en sväng. Trots regnvädret.
Sen har vi pysslat. Gjort klart flörtkule-kycklingarna. Och dekorerat pepparkakor med kristyr.
Mer matlagning.
Sen utbröt ett "jävla liv" rent ut sagt. Som varje kväll. Blir så trött...och det är säkert barnen också. Det här är ett ganska nytt beteende. Det har brukar vara så enkelt att få dom i säng. Vad händer?? Blir alldeles handlingsförlamad. Sen bränn-sint! Ska det vara nödvändigt att avsluta alla kvällar i osämja?? Självklart somnar ingen arg eller ledsen. Sånt reds ut innan. Men ändå... Hoppas verkligen det är en fas som går över snarast.

Lyxar till denna påskens första dag med en delikat smulpaj som blev perfekt! Jordgubbar och blåbär. Insåg sen att jag troligtvis glömt packa ner vaniljsåsen i påsen på affären...grrr...kollar på klockan...självklart är affären redan stängd! Så jag gjorde egen! Alldeles hemgjord alltså! Är i chock fortfarande! Men jösses va smaskig den blev! Och nu har jag självklart ont i magen. Vad annars... Men ibland är det allt värt det! :)

2 kommentarer:

  1. Låter jättegott med paj och HEMMAGJORD vaniljsås. Egen vaniljsås har jag aldrig provat, var det svårt? Glad påsk till er!

    SvaraRadera
  2. Nej det var enkelt att göra den. Stod precis och utförligt i min braiga kokbok (Vår kokbok)
    Så enkelt var det att jag funderar varför jag aldrig gjort det förut!?
    Glad Påsk till er också!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails